עקרונות השכנוע

מאת Daniel Levis
פורסם ב - The Web Marketing Advisor, Issue 29, Dec. 26, 2006
תורגם לעברית על ידי אפרת אביסרור, מתג-נא
אהבתם? למאמרים וטיפים נוספים לחצו שוב על לשונית "מאמרים וטיפים" משמאל
***


• שימו לב - ל"אנחנו" יש עוצמה שמסוגלת למוסס את המרחק בין המשכנע והמשתכנע
   ולהפוך את מערכת היחסים לחברית שיתופית.

• השקיעו זמן וכסף בהבנה טובה יותר של גחמות הטבע האנושי.

• זכרו – התנהגות אנושית יכולה להיות מושפעת עד מידה מסוימת.  הטבע האנושי, 
  לעומת זה, הוא בלתי ניתן לשינוי.

• כאשר אתם מראים לאחרים את הטבע המבין והאכפתי שלכם – אתם מסוגלים לייצר
  מערכות יחסים טובות יותר.

• זכרו – האנשים שבחרו ללכת בעקבותיכם בדרך כלל מעדיפים להאמין שמעשיהם נובעים
  מרעיונות שלהם עצמם.

• אם אתם יכולים לזכות באהדתו של אדם למטרה שלכם, שכנעו אותו שאתם חבריו הטובים
  ביותר.

• מנהיג טוב נמנע מלחלק פקודות.  הוא מעדיף לבקש, לרמוז או להציע הצעות.

• אל תיכנעו להפסד במשחק לפני שמיציתם את כל הקלפים האפשריים.

• נצלו בלבול, ייאוש ותחושות של דחיפות ובהילות כדי להפעיל מנהיגות.

• תמיד תנו לאנשים לדעת שהכבוד יהיה כולו שלהם אם הם יצליחו, אך האשמה תהיה
  כולה שלכם אם הם ייכשלו.

• דברו עם אנשים בשפה פשוטה ומובנת, ללא יוהרת העליונות. תנו להם את הרושם
   שהם מכירים אתכם כל חייהם.

• אל תשכחו שההומור הוא מרכיב מרכזי ביכולת שלכם לשכנע.

• זכרו שקל יותר לשכנע אנשים באמצעות הדגמה רחבה והומוריסטית, מאשר
  באמצעות כל דרך אחרת.

• במקרים רבים תצליחו להימנע מהצורך לתת הסבר ארוך ומיגע בעזרת סיפור שממחיש
  את נקודת המבט שלכם.

עקרונות השכנוע