מודעות באנר – מה לא ומה כן

מאת Daniel Levis
פורסם ב - The Web Marketing Advisor, Issue 26, Nov. 26, 2006

תורגם לעברית על ידי אפרת אביסרור, מתג-נא
אהבתם? למאמרים נוספים לחצו שוב על לשונית "מאמרים וטיפים" משמאל
***

יש לפחות 8 סיבות לכישלון של מודעת באנר:

סיבה מס' 1:  ניסיון לסגור עסקה במודעת הבאנר עצמה
גישה כזאת כמעט תמיד נכשלת.  סודה של מודעת הבאנר הטובה היא ההסתרה.  הסקרנות מהולה בתועלת רלוונטית – היא שמשיגה את הקליק.

סיבה מס' 2:  דחיפת המוצר במקום התועלת
יש לכם כל כך מעט מילים כדי לייצר תגובה.  אל תבזבזו אותם בסיפורים על המוצר.  התמקדו במה המוצר עושה.  הקליק יגיע אם הוא ישתלם רגשית לקורא.

סיבה מס' 3:  הימנעות ממסירת מידע שמייצר תגובה בעלת משמעות
המטרה של מודעת באנר מוצלחת איננה לקבל רק את הקליקים, אלא לייצר מכירות או התעניינות.  לא כל הקליקים נוצרו שווים.  המטרה היא לייצר קליקים ראויים.

סיבה מס' 4:  כאשר הבטחת הבאנר לא מקויימת מייד בעמוד הנחיתה
הבאנר מבטיח הבטחה.  אם בעמוד הנחיתה אין זכר להבטחה, בזבזתם את הקליק.

סיבה מס' 5:  כאשר אין קריאה מדויקת לפעולה
הניסיון מראה שהטוב ביותר הוא פשוט לתת נוסח שאומר, "לחצו כאן כדי (תועלת)".

סיבה מס' 6:  כאשר ההבטחה מוגשת בצורה כללית מדי או לא מציאותית
קלוד הופקינס אמר: "הכלליות המעורפלת מחליקה מעל המודעות האנושית כמו שהמים מחליקים מעל גבו של ברווז."

סיבה מס' 7:  אין התאמה בין המסר ובין השוק
התוצאות של המודעה ישתנו בהתאם למיקום שלה, בלי קשר למידת הטיב שלה.  יש לבחון אתרים חדשים כל העת, ומודעות חדשות, עד אשר בונים תמהיל גדול של מיקומים יעילים ויצרניים.

סיבה מס' 8:  חוסר בידול
כאשר מודעה לא מצליחה לבלוט או להפגין ייחוד כלשהו על רקע מודעות אחרות שמציעות מוצרים ושירותים דומים.

תוכנית 3 השלבים להשגת הקלקות שיניבו לכם כסף

שלב 1
הכינו רשימת אתרים שנראים לכם מבטיחים, ונסו להבין מי מאכלס אותם.  מה הוא הפרופיל הדמוגרפי והסוציוגרפי שלהם?  מה הן דעותיהם הפוליטיות?  איך הם חושבים?  איזה סוג של תחושות אפשר לעורר בהם כדי להניעו אותם לפעולה?  ממה הם חוששים ומה הם רוצים? 

זכרו, בסופו של יום כולנו נהנתנים שרוצים לקבל הנאות ולהימנע ממכאובים.

שלב 2
רשמו את המודעה שלכם לאחר שניתחתם את כל האמור לעיל.

הדרך הטובה ביותר לנסח מודעת באנר מוצלחת היא לקחת עמוד נחיתה מוצלח ולזקק ממנו את הטיעונים החזקים ביותר.  חייב להיות הידוד בין המודעה ובין עמוד הנחיתה, כך שייווצר מעין גשר בלתי נראה ביניהם.

שלב 3
מקמו את המודעה שלכם ועקבו אחר התוצאות.  חשוב לא רק להחליט באיזה אתר למקם אותה, אלא גם איפה למקם אותה בתוך האתר.

המעקב מורכב מחמישה מספרים שונים:

שיעור המרת הבאנר – מס' קליקים חלקי מס' הנחשפים.
שיעור המרת המסר – התעניינות חלקי מס' הקליקים.
שיעור המרת המכירות – מכירות חלקי מס' הקליקים.
עלות פר מתעניין – CPM (עלות חשיפה לאלף איש) חלקי 1000, חלקי
                        שיעור המרת הבאנר, חלקי שיעור המרת המסר
עלות פר מכירה – CPM חלקי 1000, חלקי שיעור המרת הבאנר, חלקי שיעור המרת המכירות.

שני המספרים האחרונים מספרים לנו אם אנחנו מנצחים או מפסידים. 
האחרים מסמנים לנו היכן רצוי שנשתפר.

מודעת באנר:  מה לא ומה כן